048

Stichting Idemo viert Dierendag in Groenrijk Assen op 28-09-2013

Nancy en haar gezin, van Tuincentrum Groenrijk in Assen, hebben een poosje geleden een Idemo-hondje geadopteerd. Het gaat goed met River en ze genieten erg van elkaar.

Als kleine wederdienst kregen we de uitnodiging om op zaterdag 28 september ’13 een stand voor Stichting Idemo neer te zetten ter ere van Dierendag wat dan gevierd ging worden.

Na de nodige voorbereidingen en enig speurwerk om de juiste locatie te vinden was het dan zover. Gestoken in het Idemo-paars en met hond Fedor tijdelijk gepromoveerd tot Idemo-mascotte, togen we aan het werk. Flyers en donatieformulieren uitdelen, informatie verschaffen en toelichting geven op de foto’s van de honden op onze site. We hadden een grabbelton/kwijlbak voor honden met heerlijke botjes of pens.

032

Hond Fedor was een leuke attractie en kwam niets te kort; met name kinderen vonden het heerlijk om met hem te kroelen, op de foto te gaan of te borstelen. Volwassenen wikten en wogen om zijn gewicht zo goed mogelijk te raden.  Wie er het dichtst bijzat maakte kans om een heuse hoofdprijs in de wacht te slepen.

019

We zijn door radio Drenthe geïnterviewd en hopen door de uitzending hiervan naamsbekendheid aan onze stichting te geven. Ook kwamen we een aantal “oude” bekende Idemo-hondjes tegen! Mila, het eerste opvanghondje van familie Frielink uit Hoogeveen, en puppetje Hurem, ze heet nu Kaily.

021

Ook River was van de partij; wat een prachtige en lieve hond is dat geworden zeg.

We hebben kennis gemaakt met diverse andere organisaties die dieren een warm hart toedragen en zijn toegewijd aan het “netwerken”gegaan, zoals ze dat tegenwoordig noemen.

Tussen de bedrijven door genoten we van diverse demonstraties, variërend van een hondenschool tot een heuse politiehond en pakwerker en alles wat daar tussen zit.
De dag is voorbij gevlogen en we zijn moe maar vooral tevreden huiswaarts gekeerd.

Naast het opgehaalde geld heeft het ons een heleboel plezier en een hele leuke ervaring gebracht. Het was een “beestachtig leuk feestje” en wat ons betreft: volgend jaar willen we best wel weer van de partij zijn!

Groetjes Silvia en Annemarie

De prijsvraag is gewonnen door: L. Geerts, het gewicht van Fedor is 73 kilo.
Van Harte Gefeliciteerd.